Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge?
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge?

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3237

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Haha Kenn&Ben-banden, I er sgu kloge

Vi er enige om, at en bil skal have de service den skal have og naturligvis skal sliddele skiftes, når de trænger. Men jeg kører altså med DTC på, da fx jeg ikke synes, at det er en fest at betale nye dæk hele tiden(så meget røg kan en 520d dog ikke lave, men alligevel). Det er faktisk derfor jeg stiller spørgsmålet, for det er da dumt at betale for noget der let kunne have været undgået.

Det jeg mener er, at ja sliddele skal skiftes, men det udelukker jo ikke at man bruger indersiden til at udskyde det. Hvorfor bruge penge på noget som kunne være undgået, eller få en del til at holde længere?

Nu handler det her heller ikke om at have råd til det, jeg bruger bare ikke penge unødigt. Så vil jeg hellere have noget mere rødvin (livsnødvendigt)

Jeg har dog ikke råd til min drømmebil, så jeg nøjes med en E60

Jeg føler lidt man bliver udstillet som ignorant herinde, hvis man ikke bare hælder penge i bilen konstant. Nu er min BMW tilfældigvis en "erhvervsBMW". Det er min egen, men bruges på mit arbejde. Det er også derfor det er en diesel, da jeg har et kørselsbehov på 30.000+ om året.
Religiøs overbevisning: BMW

Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3238

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
ZynnDK skrev:
Haha Kenn&Ben-banden, I er sgu kloge

Jeg føler lidt man bliver udstillet som ignorant herinde, hvis man ikke bare hælder penge i bilen konstant. Nu er min BMW tilfældigvis en "erhvervsBMW". Det er min egen, men bruges på mit arbejde. Det er også derfor det er en diesel, da jeg har et kørselsbehov på 30.000+ om året.

Du bliver ikke behandlet som en ignorant Men de fleste BMW ejere passer bare deres bil løbende og tænker ikke så meget på at deres sliddele skal holde længere. Jeg kan kun tale for mig selv og jeg tænker bare anderledes end dig.

Jeg vil meget hellere undvære min rødvin og så give den gas med bilen. Det er jo det der er fantastisk nemlig at vi er forskellige.

Din bemærkning omkring Diesel er er helt forkert. De BMW ejere der kører på fortyndet Diesel (læs Benzin) er bare ikke blevet klogere for har man først prøvet det moment en Diesel bil giver, er benzin noget man hælder på sin græsslåmaskine.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: LN2VIOLN2, Deljeh

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3239

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej.. Jeg er samme type BMW ejer som ZynnDK.. Jeg vil gerne have så lang levetid på sliddele som muligt!

Jeg lader altid bilen køre i tomgang i 30 sekunder inden jeg slukker motoren. Det gør jeg for at køle turboen ned. Turboen kører stadig når man stopper motoren og olie kølingen stopper øjeblikkeligt! Det har jeg gjort siden min første diesel firmabil hvor der stod at bilen skulle stå i tomgang inden slukning.

Jeg bruger en Bell-add diesel rens ved hvert olieservice samt Belladd diesel additiv.

Jeg tjekker manifoldens klap funktion årligt at der ikke er dele der er porøse eller defekte så det resulterer i et motorhavari.

Jeg lader på batteriet om vinteren så det altid er kampklart og ikke skal skiftes før tid.

Jeg kører altid mine nye bremser til ordentligt så de bliver varmet op og forhåbentligt ikke bliver skæve med tiden.

Jeg 4 hjuls udmåler bilen en gang om året så jeg ikke slider dækkene unødvendigt.

Jeg får et A/C service hvert år så anlægget er tæt og bliver smurt.

Jeg skiller og smører min bagrudevisker aksel årligt så den ikke sætter sig fast.

Min vogn har nu kørt 315.000 t/km og rent teknisk er partikelfilteret skiftet ved 290.000 km, en Luftmængdeføler, kompressor til luftundervogn, gløderørsrelæ samt rør de sidste 150.000 km men stadig på de originale dyser, manifolde og turbo.. Jeg er sikker på at jeg forlænger levetiden på de dyre dele ved at passe godt på tingene og tage mine forholdsregler!

Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3240

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Min gode ven Morten.

Her synes jeg du blander vedligeholdelse og det med at lade sliddele holde længere lidt sammen. jeg svarer under dine poster, for at prøve at sammenligne vores holdninger. og som skrevet før taler jeg kun på egne vegne.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3241

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Principielt er vi enige Kent.. Vores forudsætninger for at være bilejer er bare forskellige..

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af Morten.

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3244

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Morten! My 2 cents exactly!
Religiøs overbevisning: BMW
Tid til at oprette siden: 0.73 sekunder