Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge?

Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 2 måneder siden #3204

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej Alle,

Jeg har læst lidt rundt omkring på div. forums inkl. her på mobiltekniks, men jeg har ikke kunnet finde en endegyldig sandhed om, hvordan man skal behandle sin turbodiesel-bil, ved start og stop af motor?

Det jeg har hørt:
- Ved start er det godt lige at lade maskineriet snurre i 10 sek. inden man sætter igang. Gætter på at det er for at få olietryk og dets lign. på plads ved minimumsbelastning?

- Ved stop har jeg hørt, at der er nogen der anbefaler helt op til 30 sekunder i tomgang for at få turbo'en ned i både RPM og temperatur.

Er der nogen derude, som arbejder på dieselbiler, som kan enten bekræfte, forklare, eller afkræfte ovenstående?

På forhånd tak.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 2 måneder siden #3205

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg gør: Hvis muligt, plejer jeg at lade alle biler jeg har haft (i særdeleshed dem med turbo og hydrauliske ventilløftere/spillerumsudlignere) i 5-10 sek, inden jeg sætter i gang.
Når jeg sætter mig ind i bilen, starter jeg motoren, derefter tager jeg sele på, lægger mobilen fra mig og hvad man nu gør, inden man sætter i gang.

Både for at lade olien komme rundt i motoren, men også for at sikre at løfterne/spillerumsudlignerne er fyldt med olie inden den får kniven.

Hvis jeg har kørt en lang tur med høje omdrejninger, lader jeg den stå min. 10 sek - gerne mere.
Dog, har jeg tidligere boet et sted, hvor man kører langsomt (lige over tomgang) det sidste stykke ind til huset - her fik den kun 5 sekunder til at sunde sig..
it-mand til fingerspidserne..
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3228

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej cstein,

Er det noget du ved ud fra en teknisk erfaring, eller er det bare dig selv der har sjusset dig frem til at det må være sådan?
Min vandpumpe er lige stået af her den anden dag, den er dog en sliddel, men jeg vil gerne have sliddelene til at holde så længe som muligt
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3229

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg tror ikke der er ret mange måder at spare på med hensyn til de sliddele der er på en bil. Jo tage bussen og lade bilen stå men nu er verden ikke bare sort og hvid. Jeg har på min egen bmw bestilt og fået skiftet de dele jeg ved er kendte for at blive trætte. De bliver så skiftet i forbindelse med at bilen er til service, Jeg orker nemlig ikke at jeg skal ud og køre og så står man der og glor..

Der er i min verden kun en måde at have en BMW på og det er at sørge for at den er super vedligeholdt, for så er og bliver det en drømmebil at åbne sin dør og køre ud af vejen.

Det koster at køre på første klasse, og har man ikke råd til det. Så lad være med at forsøge at køre på den klasse. for alle dem som kører på anden og tredie klasse griner deres r.. af led. når du holder inde til siden..

jeg har en kammerat der kører race med en BMW og det synes jeg også lød helt vildt sjovt og ikke mindt spændende. Så spurgte lidt indtil hvad han brugte af penge på sådan et løb. og tøvende sagde han at man skulle ikke gøre sådan noget op i penge, men det kostede vel omkring 25.000 kr. Dette holdte selvfølgelig kun hvis man ikke lavede skader eller der knækkede noget på bilen.

Den klasse eller liga kommer jeg aldig i selv. for det har jeg ganske enkelt ikke råd til. så derfor lader jeg være med at prøve.

Dette er skrevet med et . men der er nu rigtig rigtig meget sandhed i det,
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3230

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Godt os der køre med de "rigtige" BMW motore ikke har de samme bekymringer som dem der køre i disse BMW "erhvers" køretøjer

God dag til "diesel folket"

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af BenAnd.

Sv: Hvordan passer man bedst på sin gamle dieselfærge? 12 år, 1 måned siden #3231

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
ZynnDK skrev:
Hej cstein,

Er det noget du ved ud fra en teknisk erfaring, eller er det bare dig selv der har sjusset dig frem til at det må være sådan?
Min vandpumpe er lige stået af her den anden dag, den er dog en sliddel, men jeg vil gerne have sliddelene til at holde så længe som muligt

Det er mig selv der har sjusset mig frem til det. Jeg har rodet en del med fords Zetec motor der har haft problemer med spillerumsudlignerne der tikker. I den forbindelse har jeg haft sådan een skilt ad og da jeg samlede den igen, kunne jeg høre hvornår de begyndte at få olie efter opstart. Ud fra det har jeg trukket lidt fra, da der som regel er olie i dem, når man starter motoren dagligt og er kommet frem til hvad jeg skrev tidligere.

mht det med at lade den hvile inden jeg slukker, er bare noget jeg har læst et sted..
it-mand til fingerspidserne..
Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder