Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm.

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4475

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hejsa.

Jeg er med på at min 10/2010 320D med automatgear selv fortæller en masse om hvornår den skal have efterset dit og dat. Det er for så vidt ret smart

Men der er jo altid en lille orm der gnaver - for eksempel har jeg læst mig til at det gavner at være små-hysterisk med skift af gearkasse-olie på modeller med automatgear og gøre dette tidligere end anbefalet. Og at motorolie også smører turboen, så derfor betaler det sig med hyppigere motorolieskift end bilen fortæller een. Og i hvert fald een gang årligt.

Men hvad er fakta og hvad er fiktion? Og hvordan finder jeg iøvrigt ud af hvornår bilen mener at skift af gearkasse-olie er på sin plads - for det synes jeg ikke jeg kan finde noget om.

Jeg kører årligt 15-20K og den daglige tur frem og tilbage på arbejde er 2x30 på motorvej.

Håber at ikke alle er taget på sommerferie endnu, så der er et par der har lyst til at svare

På forhånd tak!

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4476

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hejsa

Jeg vil klart anbefale at få skiftet olie og filter/bundkar for hver 80000km.
Vil anbefale dig at få det skiftet med en automat gearolie skift maskine. Da du så får skiftet ALT olie i både olie køler og converter og får systemet skyllet igennem. Og ikke kun få skiftet ca 6-7 liter ud af 11 liter
Prøver lige om jeg kan lægge nogle billeder ind af den sidste jeg lavede på en BMW 530d
Så kan man se forskellen på den nye olie der ryger ind og det gamle olie der ryger ud.

PS. brug KUN Original olie og filter.
image_2014-07-15.jpg

Der kommer der ny olie ind og gammel retur

image_2014-07-15-2.jpg

Der er der blevet brugt 13 liter olie

image_2014-07-15-3.jpg

Her er der brugt 14 liter olie og fåfyldning afsluttet og olien cirkulere igen.

Det der foregår inden maskinen begynder at fylde olie på er at bundkaret drænes for olie og filter afmonteres, inden det nye filter monteres pumpes der nye olie ind i gearkassen og filter monteres først når man kan se der kommer HEL ren olie ud af ventilblokken, der med sikre man sig kun ny olie i sit nye filter.

Det er den måde jeg syntes man bør behandle sin automat gearkasse

God sommer

Hilsen Ruben
Sidste redigering: 11 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap, Deljeh, t33j4y, RigPig, SNIE60

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4477

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Glemte lige at tilføje at bilens tillærte værdier nulstilles selvfølglig bagefter

PS beklager stavefejl jeg er mekanikker og ikke skolelærer
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4478

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Ruben skrev:
Glemte lige at tilføje at bilens tillærte værdier nulstilles selvfølglig bagefter

PS beklager stavefejl jeg er mekanikker og ikke skolelærer

Der er ikke en eneste herinde der ikke kan læse eller se hvad der menes. Så her behøver du ikke undskylde Forøvrigt et rigtigt godt indlæg og jeg tror jeg kommer til dig med mit filter i min ferie, så laver vi en billedeserie fra start til slut..

Ps. Jeg har tit undret mig over at der på forskellige fora er nogen der vil være bekendt at nævne eller falde over at en der er ordblind har skrevet forkert. Jeg kan garantere at det aldrig sker herinde skulle det være svært at forstå eller læse et indlæg er der ingen tvivl om at en af moderatorene herinde ville rette og hjælpe.

Så det skal ihvertfald ikke afholde nogen fra at skrive et indlæg eller spørge..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4480

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Konge indlæg fra Ruben!!!

Så spørger novicen her nok dumt men har alle aut.værksteder den maskine du taler om? Jeg vil også give min baby den bedste behandling:)
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 5 måneder siden #4481

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej og takker for de pæne ord.

Ved ikke hvor mange værksteder det har ATF maskine, men kender ikke selv andre værksteder der har. Der er desværre mange der har opfattelse af man ikke behøver skifte gearolie.
Man da jeg først havde set sådan en skifter ved en automatgear mand kunne jeg ikke få mig selv til at skifte gearolie uden denne, da jeg følte at jeg lavede en halv løsning.

Hilsen Ruben
Tid til at oprette siden: 0.38 sekunder