Hej cstein
Tak for de pæne ord i din anden tråd

, nå vi må se om vi kan kaste lidt lys over dine "nye" spørgsmål
1: En E6x/E9x etc. er en biltype med masser af elektrisk/elektronisk udstyr , hvorfor den trækker en del strøm hvis den står med nøglen i radio stilling ( Klemme 15 position ) , at den efter 20-30 melder forhøjet afladning vil være meget normalt , alternativt kan du hvis du sidder og gerne vil høre radio , bare slukke bilen og så trykke på volumeknappen på radion , så tænder den og er det i ca. 15 min. ( så trykker man bare igen ) så holdes alle bilens andre systemer ikke "vågen" ( forbruger strøm unødigt )
Bilen er "Ab Werk" ikke monteret med et AGM batteri ( kan dog kraftigt anbefales ved evt. batteri skift ) , al levetid over 3-4 år på det fabriks monterede batteri på en e6x serie skal tages som en "foræring"

, de er kendt for at være hårde ved disse ( læs på div. forumer , mange "klagessange"

).
2: Knastkæden's tilstand kan ikke ses på en tester ( kun hvis der er så meget slør at det påvirker motorgangen , DET vil være hørbart ! ).
Vil mene at kun en visiuel kontrol ( samt lytte til den , klirre/rasler den meget ja/nej ? ) ) kan afgøre kædens tilstand , vil selv over et evt. præventivt skift hvis det er en "kendt" svaghed, har personligt meget lidt erfarring med diesel motorene desværre , andre kan måske bedre byde ind her.
3: 1/ nej , 2/ kan ses i den "hemlige menu i speedometeret , så efter beskrivelse på f.eks. YouTube
4: "Fisk"

, her må andre med diesel motro byde ind , vi med benzin motore har jo ikke dette problem
Mvh.
BenAnd