Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Problemer med motor-overophedning med klima tændt
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Problemer med motor-overophedning med klima tændt

Problemer med motor-overophedning med klima tændt 12 år, 4 måneder siden #2904

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu havde jeg bilen på tester i dag, og der var ikke andet end at den skrev at den elektriske vandpumpe havde svigtet. Jeg testede så pumpen og den kørte næsten testen som den skulle. En af de ting jeg lod mærke til på bilen, var at kølervæsken var klart som vand, og en af de fejlmuligheder der var på tester var at der var for lidt kølervæske på, eller rettere at blandingsforholdet var forkert.

Så inden der skiftes elektrisk vandpumpe, prøver vi at efterfylde bilens køler system med kølervæske. Hjælper det så ikke må der en ny elektrisk vandpumpe på. For blæseren kørte for fuld styrke som den skal når bilen bliver varm.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Problemer med motor-overophedning med klima tændt 12 år, 4 måneder siden #2906

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Det lyder meget sandsynligt at den elektriske tilskuds vandpumpe er årsagen til problemet , for hvis den er defekt kan dette afstedkomne den bemeldte fejl.

Har selv oplevet flere af disse pumper har været defekte med forskellige fejlmeldinger til følge.

At disse pumper går i stykker er et "rimeligt" kendt problem på benzin motorerne.

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Problemer med motor-overophedning med klima tændt 12 år, 3 måneder siden #2940

• CAT
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen,

Og undskyld det sene svar. Er på ferie, og har ikke computeren med, så det må blive fra mobilen

Det var rart lige at få testeren på ude hos Kenn, så jeg i hvert fald kan udelukke nogle skrækscenarier. Det ville være rart, hvis det bare var kølevæsken, der var noget galt med, men jeg forbereder mig på at skulle skifte pumpen. Især når der nu bliver sagt, at det er en kendt svaghed hos disse benzinere.

Jeg skal i hvert fald ud til Kenn igen, når jeg er tilbage fra ferie, og så kan vi forhåbentlig få udbedret problemet hurtigst muligt.

Mvh.
Casper

Problemer med motor-overophedning med klima tændt 12 år, 3 måneder siden #2978

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
En tilbagemelding.

Det var bilens elektriske vandpumper der skulle skiftes. Den blev personligt afhentet af mig hos en autoriseret BMW forhandler en tidlig morgen, og leveret til det værksted vi samarbejder med.Som udskiftede pumpen.

Hvad gør man ikke for tilmeldte brugere på forummet herinde.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Problemer med motor-overophedning med klima tændt 12 år, 3 måneder siden #2980

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Selv over fjerndiagnose ramme folk rigtigt her - godt gået BenAnd..

God service Kenn!
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder