Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Min (nye) BMW I3 REX.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: Min (nye) BMW I3 REX.

Min (nye) BMW I3 REX. 9 år, 10 måneder siden #5555

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Min (nye) BMW I3 REX.

Efter at have konstateret at min tidligere BMW E61 535D ganske enkelt ikke passede til mit kørsels behov. Skulle jeg have fundet en anden BMW. Vi har købt en BMW i3 BEV til min hustru og den har i den overrasket os. Det er ganske enkelt en genial og meget gennemført bil. Så nu skulle jeg vælge hvad der skulle være min nye BMW. Vi har været om det med at køre mange småture i en Benzinbil også. Så her nedenfor kan du se mit valg.

BMW_I3_REX.1Large.JPG

Jeg har valgt at købe en BMW i3 REX. Da det vil være smart at man kan køre ind forbi en tankstation såfremt man skal længere end bilens batteri giver mulighed for. Dette er ikke noget der sker ret tid for det har jeg set med min tidligere bil.

BMW_I3_REX.2Large.JPG

Se lige en smuk bil indvendigt. Jeg er vildt imponeret over hvor enkelt og gennemført man kan lave en Hybrid bil i dag. Alt stilles og justeres i bilens Idrive system. Så er man til mange knapper er det ikke sådan en bil man skal have.

BMW_I3_REX.3Large.JPG

Min BMW i3 er med det helt nye navigationssystem NBT professionel som også er online med BMW og deres Care system. Det virker også meget gennemført og intuitivt nemt at bruge. Jeg synes det er direkte smukt.

BMW_I3_REX.4Large.JPG

Elektromotoren på en BMW i3 REX og selvfølgelig også på en BEV er placeret bag i bilen. Det gør at man har et lille aflæggerrum under forklappen på bilen. Dette lille rum er ikke vandtæt men der er jeg ved at finde på en løsning så det bliver det.

BMW_I3_REX.5Large.JPG

Nu er dette en BMW der er nyudviklet og selvfølgelig er der nogle småfejl på teknikken. Her stikker jeg fingrene i en hvepserede for der er flere BMW I3 REX ejere der brokker sig højlydt over at denne motorfejl til tider dukker op på bilens Idrive skærm. Ro på bilen kører som den skal. Så i min optik er det ikke noget at fare op over. Jeg kender ikke mange nye biler der ikke har softwarefejl og derfor kan drille lidt. Det er derfor man altid bør få sin BMW opdateret med sidste nye software.

BMW_I3_REX.6Large.JPG

Her er advarselslampen for den omtalte motorfejl og som det kan ses kan bilen køre 137 Km. inden der skal påfyldes hele 9 liter Benzin igen. Bilen er sat til opladning og displayet fortæller at den er fuldt opladet kl. 10.43

Efter at bilen havde stået nogle nætter var motorlampen slukket. Det fortæller at der er tale om en periodisk fejl. Det er selvfølgelig lidt irriterende men så længe man har mulighed for at køre videre, synes jeg ikke det er noget voldsomt problem. Jeg tror det skyldes at jeg næsten kørte bilens lille Benzintank tom på vejen hjem. Det kommer der en løsning på senere fra BMW.

I min optik er der stadigvæk tale om en Elbil der er under udvikling. Her tænker jeg på at det bliver en fordel at man kan køre længere end de små 120 km. Som en opladning giver af km. Da dette er en BMW i3 REX kan man tanke bilen og køre videre, det tror jeg så ikke er noget jeg kommer til at opleve ret tit.

BMW_I3_OPLADNING_PRO_CHARGE.Large.jpg

Der er bestilt endnu en original BMW væglader som monteres udenfor på værkstedet. Så er det blot at sætte stikket i bilen når man ankommer om morgen. Det er faktisk ikke sværere end at sætte en tankpistol i hullet ved en brændstofs bils påfyldning. Til gengæld er der ikke fare for at man stinker af Diesel eller Benzin på fingrene efterfølgende. ( Her kommer der snart en beskrivelse af sivhatten også)

Jeg laver en beskrivelse af bilens performance og forskellen på at have en BMW i3 BEV (EL) og en BMW i3 REX (Blandet EL og Benzin) Når vi har samlet os noget erfaring efter lidt tids brug i hverdagen.

Jeg ser meget frem til at bruge bilen til hverdag.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 9 år, 10 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh, TritonTCN

Sv: Min (nye) BMW I3 REX. 9 år, 10 måneder siden #5557

• Deljeh
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • BMW - Toys for boys
Tillykke med den nye bil - du er gået all in på I3'erne - glæder mig til at se den i levende live
E91 - 320d aut.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Min (nye) BMW I3 REX. 9 år, 10 måneder siden #5560

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW i3 LED forlygter med kurvelys.

BMW_i3_LED.Large.JPG

Jeg bliver nød til at fremhæve en af de oplevelser som jeg nyder helt vildt meget på min nye BMW i3 REX. Det er de LED forlygter med kurvelys som bilen er udstyret med. De giver simpelthen det mest fantastiske lys. Kikker man på billedet kan man se det lilla skær som lyset fra LED lygter giver.

Nu vi er ved oplevelser der er værd at fremhæve så er det stilheden der er inde i kabinen når man kører i bilen. Der høres kun en stille dækstøj og vind hvis det blæser udenfor. Jeg har flere gange taget mig i at slukke for lyden på radioen. Gad vide om det er første tegn på at man er ved at blive gammel. Stilheden er ganske enkelt helt fantastisk.

Så gemmer vi den detalje for nu med at komme ned om morgen til en bil der er klimatiseret altså varm, og det er uden at man skal tænke på om bilen har strøm nok. På en BMW i3 er det en varmepumpe som sørger for det. Strømmen får den så når man alligevel skal oplade bilens batteri.

Comfort acces.

Ja bliver nød til at lave en beskrivelse op oplevelsen senere, men der er så mange ting der virker så meget bedre i en BMW i3 REX. Men jeg er selvfølgelig bevist om at det er fordi bilen passer til en som mig der har et lille dagligt kørselsbehov.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 9 år, 10 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder