Denne BMW F11 ejere skulle have udskiftet sin forrude efter et stenslag. Dette var en forsikringssag og da det kræver nogle billeder for at oprette sådan en glasskade, havde kunden været forbi værkstedet i Hvidovre forinden. Der aftale vi at vi samtidigt kunne sørge for at hans BMW F11 fik lavet bremse og olie service samtidigt.
Samtidigt med at kunden skulle have lavet olie og bremseservice på bilen havde vi også bestilt en ny original BMW nøgle hjem til kunden også. Hvad det kræver, kan du se i dette indlæg.
Vi levere olien hernede fra til vores samarbejdende mekaniske værksted., så er vi sikker på at den olie der kommer på bilen, opfylder BMW strenge krav om kvalitet. Dette er der rigtig mange meninger om, men her bruger vi den olie som vi kræver brugt på vores egen BMW.
Alle dele der bruges til at servicere de kunde BMW er som vi sørger for får lavet service, er selvfølgelig KUN originale BMW dele. Så er vi sikre på at det bare spiller og virker første gang.
Et flammende billede af bilens Kombiinstrument der fortæller at bilen skal have lavet bremservice. Et fejlbillede der i grunden ser meget godt ud. Men er det den eneste fejl vi oplever med denne BMW F11 er det til at bære.
Denne bremseadvarsel kommer op på bilens navigationsskærm, hvergang kunden sætter tænding på bilen. Det fortæller at det er en vigtig ting at få tjekket. Husk gul lampe tænk over det. Rød få det lavet straks. Det sker så også her.
Kunden skulle som skrevet også have udskiftet bilens forrude. På dette billede ville en passende tekst kunne være. Se lyset er ruden flækket så kontakt os nedenfor.
Her er bilen så gjort klar til at rudfolkene kommer på værkstedet. Det ville være så synd og ikke mindst ærgerlig at der skete noget med bilens instrumentbord. Så det dækkes selvfølgelig til. Heller forebygge end helbrede her.
Som altid skal der monteres nye originale BMW viskere når der kommer en ny forrude på bilen. Du tænker sikkert det er set før herinde, men findes der et bedre bevis på at det er gjort end et billede. Så her er beviset. De er købt hjem og skiftet.
Bilen har ny stået på værkstedet og er blevet varm og tør. Der er dækket af inde i bilen og nu er den klar til at få udskiftet din flækkede forrude.
Inden den nye originale BMW forrude kan monteres i bilen, skal den gøres klar. Den skal affedtes og forsegles.
Listerne omkring forruden er afmonteret. Der skal man være meget forsigtigt for eller knækker de klips der holder lister fast. Her skifter vi dem alle sammen, for så er vi sikre på at listerne sidder som da bilen forlad BMW fabrikken.
Her er forruden afmonteret, da bilen har Head up display skal vi selvfølgelig have pudset det. Her er alle de klips der holder listerne også skiftet.
Der skal også monteres en skumgummi liste nederst på ruden. Det sad der på den originale forrude, så det montere vi selvfølgelig igen.
Nu skal der så påføres rudelim på forruden. Dette er et håndværk der ser meget nemmere ud en det er i virkeligheden. For rudelimen skal bare ligge lige på ruden, Ellers risikere man at det er synligt fra indersiden af forruden.
Her starter han med at køre rudelimen på. Læg mærke til at der er 2 patroner i maskinen. Denne ene er lim og den anden hærder. Det betyder at limen ikke skal tørre op men hærde. Dette er den mest optimale måde at lime en ny forrude i en bil på.
Så er han næsten kommet helt i mål med limen. Det ser meget nemt ud, men jeg har prøvet det selv, og det er langtfra nemt. Samme hastighed og så en rolig arm. Tro mig kanten rundt er lang og svær. Hvis det skal være perfekt.
Så er limen kørt hele vejen rundt på forruden. Det siger næsten sig selv at man skal passe på med at lave en forkert bevægelse her. For der skal ikke meget til før man rammer den lim der ligger på forruden nu.
Så er der monteret en ny original BMW forrude i bilen. Kundens parkerings ur er monteret igen. Så nu skal rudelimen bare stå og hærde op.
Den står på værkstedet et pr timer eller tre. Så er vi sikker på at rudelimen er hærdet rigtigt op. Kunden har vores kundebil imens. Så der er slet intet hastværk.
Efter den 15. november 2015 skal alle have der nummerplader være skruet fast på bilen. Så når bilen alligevel var på værkstedet, så fik vi selvfølgelig skruet bagerste og forreste nummerplade fast. Så slipper kunden for at få en bøde for det.
En fornøjelse at aflevere bilen til kunden igen. For vi startede med at køre den på det mekaniske værksted for derefter at lave udskiftning af bilens forrude her på værkstedet. Det betød at vi havde tjekket af det aftalte nu også var udført. Denne BMW F11 ejer kørte også smilende og tilfreds herfra.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 2 måneder siden af kenn.