Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Montering af BMW Batteri ladestation version 2.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Montering af BMW Batteri ladestation version 2.

Montering af BMW Batteri ladestation version 2. 12 år, 10 måneder siden #1791

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Montering af BMW Batteri ladestation version 2.

Nu kunne man læse på dette link.www.mobilteknik.dk/forum/9-kommende-opga...tterilader-version-2 at vi arbejde på at få lavet en lader til vores BMW fordi vi på et tidspunkt, har haft flere BMW kunder der har spurgt på denne lade løsning. Der er såmænd et par stykker der allerede venter på at få den smarte lade løsning monteret i deres BMW.

og som altid er det en rigtig god ide at lave en prøvemontering (første montering) på vores egen BMW E61. og det er den montering du kan følge her.


BMW_CHARGER_IN_FRONT.1Medium.JPG


Bilen køres indenfor på værkstedet, og så skal den stå og have varmen inden vi skiller noget ad på bilen.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.2Medium.JPG


Der må ild i brændeovnen, når der kommer så hyggeligt besøg på værkstedet.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.3Medium.JPG


Der går ikke langt tid så breder der sig en god varme på bilen, og som det ses ser det ud som om bilen på det nærmeste sveder.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.4Medium.JPG


Man skulle være bil, for det her ser rigtigt hyggeligt ud, og det er ny ikke kun for hyggens skyld at der skal være varmt på værkestedet. Det er såmænd fordi det er synd og skam at skille en bil ad der næsten er dybfrossen. Der er meget stor sandsynlighed for at den plast vi skal have skilt ad knækker, eller begynder at rasle. Det er ikke en option vi kan tilbyde her på værkstedet.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.5Medium.JPG


Så er bilen så varm at man så småt kan begynde at skille den ad.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.6Medium.JPG


Hvis man forsigtigt afmontere den nye vi skal have skiftet, kan man som det ses gøre det uden at der knækker nogle tapper. Men det kræver at den er varm og ikke frosset. For så springer det i stykker når man afmontere den.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.7Medium.JPG


Stille og roligt kan man montere det kabel som skal monteres på laderen, og det er vigtigt at man ikke kommer i vejen for noget andet på bilen.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.8Medium.JPG


Her sidder kabelet monteret og så skal vi have trukket det rundt, så det ikke ligner noget der er kastet i motorrummet.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.9Medium.JPG


Så kom tilslutningen til 220V til at sidde som den skal. Så skal man ikke bukke sig for at sætte ledningen til bil laderen.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.10Medium.JPG


Der bruges en del tid på at isolere alle tilslutninger og ledninger, med originalt BMW tape som er beregnet til udvendigt brug.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.11Medium.JPG


Her ses laderen som skal monteres og da det er en dobbeltisoleret lader og selvfølgelig vandtæt. Skal den monteres så det ikke skriger til himlen at vi har den monteret i bilen. Læg mærke til at der er nogle lamper som er gjort synlige på laderen.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.12Medium.JPG


Som altid når man montere noget på en bil, skal vi have sikkerheden med. Her sidder der en sikring som gør at der ikke kan gå noget galt, hvis laderen eller andet skulle svigte.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.13Medium.JPG


Det med at lave huller eller montere noget 3ede parts udstyr uden at tænke over muligheden for at kunne fjerne (afmontere) det igen. Uden synlige tegn på at det har været monteret. Er en helligdom her på værkstedet. Så det monteres som altid med mulighed for at kunne afmontere det igen, uden synlige tegn.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.14Medium.JPG


Laderen passer perfekt uden beholderen til kølervæsken, og nu giver det måske mening, hvorfor der er nogle synlige lamper på laderen.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.15Medium.JPG


Her er der så kommet lys på motorrummet, så vi kan tjekke om, alt sidder korrekt monteret og selvfølgelig pænt og sikkert.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.16Medium.JPG


Det er monteret sådan at man ikke kan se der er monteret noget som helst, og det er den rigtige måde at montere udstyr på.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.17Medium.JPG


Den sidder smart 220V tilslutningen, og så er den rigtig nem at komme til

BMW_CHARGER_IN_FRONT.18Medium.JPG


Når kablet er monteret i 220V stikket, lyser laderen op og fortæller hvor langt den er kommet med opladningen. Den starter med at være rød, når den lige er startet.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.19Medium.JPG


Her kan det ses med 220V tilslutningen monteret og opladningen af bilens batteri er i gang.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.20Medium.JPG


Det er en rigtig smart detalje at man kan følge opladningen, og ikke mindst se at systemet fungere som det

BMW_CHARGER_IN_FRONT.21Medium.JPG


Det er da en smart måde at koble bilen til opladning på. Og ikke mindst meget nemt.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.22Medium.JPG


Så er lampen blevet orange og når den er færdig med at oplade bliver den grøn, og bilen er klar til at levere strøm til bilens strømforbrugere. Motorvarmere og hvad der elles bruger meget strøm på korte ture.

BMW_CHARGER_IN_FRONT.23Medium.JPG


Så er bilen klar til at komme udenfor igen for nu er der monteret 220V ladestik, og så er det blevet nemt at oplade bilens batteri.

Dette er en løsning som rigtig mange BMW ejere har brug for, da man ikke kan oplade bilens batteri op igen på små korte ture. Og det er ikke kun BMW ejere der har disse problemer men alle der starter en varmer op og lader den køre i 30 min eller tænder el bagrude og blæser, Blot for at køre 10 minutter. Det dræner batteriet hurtigt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Montering af BMW Batteri ladestation version 2. 12 år, 10 måneder siden #1797

  • Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
  • Indlæg: 169
  • Karma: 3
hey kenn

der gik ikke mange timer før den var sat i bilen....god stil

have a nice one..

kap

Sv: Montering af BMW Batteri ladestation version 2. 12 år, 10 måneder siden #1798

  • BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 550
  • Karma: 13
Flot og diskret løsning , som kan spare mangt en bilejere for at få begyndelsen på dagen "ødelagt" af et fladt batteri.

Virkelig en anbefalelsesværdig løsning

Mvh.
BenAnd

Sv: Montering af BMW Batteri ladestation version 2. 12 år, 10 måneder siden #1799

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej

Kap.

Nu var den en nem lade løsning til bilen jeg kikkede på længe før vi flyttede værkstedet fra Glostrup til Hvidovre. Så det har ikke gået så hurtigt. Du så kun den var gjort klar til montering. Skulle være sikker på at det var en holdbar og sikker løsning.

BMW_LADER_TILSLUTTETMedium.JPG


Her er laderen sat til bilen og det er ligeså nemt som at lukke sin dør igen. Når den er monteret med Soft Close. Skal bare have monteret et stik på væggen så jeg ikke skal bukke mig ned for at sætte 220V stikket i stikkontakten som er monteret på muren.

Løsningen har en masse muligheder i sig og har man ikke lyst til at kunne se tilslutningsstikket så tydeligt. Kan man montere det på en sort nyre, så falder stikket stort set helt væk. Men har man ikke en original BMW motorvarmer monteret i sin BMW, kan man få en elektrisk blæser inde i kabinen. Men et er sikkert og det er som MR. B beskriver så rigtigt, en løsning som mange bilejere vil få rigtig meget glæde af. Og til en start er det nu vores BMW E61.

Næste BMW som får løsningen monteret kommer på værkstedet i dag.


Tak for jeres indspark.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Montering af BMW Batteri ladestation version 2. 12 år, 10 måneder siden #1801

  • jacobniell
Nu vi snakker om motor varmer, ved du så Kenn eller nogle af jer andre om man kan få originalt fyr til en BMW 120d med M-tech pakke?
Jeg har søgt lidt efter det men kan ikke umiddelbart finde noget på ETK, så en pris er jo så heller ikke mulig

Hvis man kunne er den viste løsning en sikker vinder hvis man vil have lader forbundet på en pæn måde!
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af .

Sv: Montering af BMW Batteri ladestation version 2. 10 år, 11 måneder siden #4937

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E61 Ladestik i fronten.

Nu har jeg efterhånden haft mit ladestik siddende på bilen i lidt over et år og må sige at det er en super smart løsning her om vinteren. Stikket i her på arbejdet, og så kan jeg bruge min originale BMW motorvarmer om morgen. Så er bilen varm når jeg skal køre og når jeg så kommer på arbejdet er det stikket i fronten på bilen. Det er så nemt at man gider bruge det til hverdag.


BMW_LADER_E61.100Medium.JPG


Her er ladestikket monteret på bilen. løft klappen og ind med stikket, det er nemt.

BMW_LADER_E61.101Medium.JPG


Når stikket sidder i sørger laderen for at batteriet bliver opladt. Som det ses er lampen rød for nu lades der strøm på batteriet.

BMW_LADER_E61.102Medium.JPG


Dette er det man ved dagligt brug ser, stikket sat i bilen udenfor.

BMW_LADER_E61.103Medium.JPG


NÃ¥r bilens batteri er fuldt opladet skifter laderen til vedligeholdelse ladning.
Det er super nemt, og indrømmet det skal det være for at man orker at bruge det til dagligt. Nu er systemet med ladestikket på bilen testet, og det er en løsning der holder.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.55 sekunder