Hej Stig
De "flapper" du læser om skal du ikke bekymre dig om

, de sidder kun i diesel motorerne , og der har funktion under koldstart fasen for disse, dette reguleres jo på en anden måde i en benzin motor som din .
Hvad angår dit nævnte "raslen" , er det højest sansynligt en slidt aksel i din DISA ventil , denne sidder på siden af din indsugnings manifold ( i føresiden) og styre luft indsugning i motoren , det er en kendt sag at de bliver slidt i spjæld akslen og begynder at give "raslelyde" i tomgang , opstår dette er det vigtig at få den skiftet , for i værste fald kan en lille del af akselen knække af og suges ind i motoren ( via indsugningsventilen ) og forudsage motorskade/haveri til følge.
Den "hylende" lyd kan sagtens komme fra en utæt/defekt krumtaps-udluftnings-ventil , denne udligner over/undertryk inde i motoren , samtidig virker den som "olieudskiller" af den oliemættede luft inde i motoren og leder denne fortættede olie tilbage til bundkaret via oliepinds røret ( det rør hvor du måler olie niveau , med din oliemåle stav/pind ) , stopper denne ventil til ( kan ske i hård frost ) kan man risikere at motoren suger motorolien "baglæns" ind i motoren via indsugnings manifolden ( der er jo undertryk ved drift ) og dette igen med vital motorskade/haveri til følge ( tømmer jo så motoren for motorolien , ikke godt

) desværre set ske flere gange på BMW's motore , især dem med motorkode N42 og N46 , har selv oplevet det på en af vores ,BMW'er , en 318Ti , her opdagede vi det heldigvis i tide , så den køre stadig
Mht. din olietrykslampe/måler skal det undersøges helt til bunds , her skal du ikke lade dig spise af med " det betyder ikke noget , trykket er i orden" , hvis lampen lyser med en ny tryksensor/føler så er det IKKE i orden , få feks. undersøgt dit oliefilter ( om det er i orden , evt få det skiftet under alle omstændigheder , koster jo ikke alverden ) da et delvist stoppet oliefilter kan afstedkommer sådan et symptom , MEN fejlen skal findes da det er hovedløs gerning at køre med denne fejlmelding ,risikoen for , for lavt olietryk , = med risiko for motorhaveri eller i bedste fald unormalt stort slid på motoren ( lejer mv. ) er alt for stort !
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre og har afklaret nogen af dine bekymringer.
Godt Nytår
Mvh
BenAn