Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Problemer med steptronic - svinger op og ned..
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Problemer med steptronic - svinger op og ned..

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3087

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Tue-Track skrev:
1.000,- for udlæsning af fejl... De er ikke kede af det...

Nej det er godt nok billigt, når man tænker hvad der skal bruges af udstyr for at lave en rigtig og grundig test af alle bilens styremoduler.

Det er morsomt for jeg hører en sjælden gang at det er dyrt at få lavet en test på bilen. Men jeg er da altid frisk på at man overtager mit udstyr, for det samme som jeg har givet for det. Så kommer jeg bare til ham der er frisk og får kodet og fejlfundet for en 50er.

udover at have brugt en formue på udstyr er der gået mange måneder med at sætte sig ind i at bruge det rigtigt. samtidig skal man løbende købe software og nye kodehoveder og kabler.

Desværre hænger verden ikke sådan sammen, for der er ikke nogen der har ønskes at betale prisen for mit udstyr endnu.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3088

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej cstein

Du kan som sådan ikke ødelægge mere end der allerede er defekt ,men det er selvfølgelig ikke "carte blance" til bare at køre med en defekt converter i det uendelige , kørte selv med denne "svingende" omdr. tæller nogen mdr. inden jeg fik udskiftet converteren , hos mig var problemet mest udtalt de første 4-8 km efter start på kold motor ( fra morgen af ), du vil senere kunne opleve at den begynder at "fedte" ( ligsom en kobling der hugger let ) ved igangsættelse ved lav hastighed.

Ved at et andet forum medlem har benyttet et firma i Brøndby der er spec. i aut. gearkasser , og det vist med stor tilfredshed.

Isoleret kan en ombytnings converter købes i Tyskland for omkr. 4.500-5.000.-kr , men det kræver så man selv kan skifte den etc.

1.000.-kr for en fejludlæsning på et aut. BMW værksted , ja det finder jeg enddog meget rimligt ! , har hørt om priser på op til 2.500.-kr eks. moms , at værkstedet ikke finder en fejl , ja det er jo ligsom ikke deres skyld ( en defekt converter dukker ikke op ved en sådan fejludlæsning ) , men glæd dig da over at de ikke fandt noget andet dyrt der var defekt

At et aut. værksted oplyser som du nævner , ja det er bare ikke godt nok ! , de kan uden problemer slå prisen på en ombytnings converter op , ligeledes burde de have et proffessionelt bud på en pris , reservedele/arbejdesløn etc. , nægter at tro at de er specielt mere uviden end jeg er , og jeg har jo tideligere givet dig en ca. pris

Kan for fuldstændighedens skyld oplyse dig et en komplet ny ombytnings aut. gearkasse inkl. converter koster ca. 31.000.-kr eks. moms ved aut. BMW værksted dertil kommer så ca. 6 timers arbejdsløn ( timeløn individuel fra værksted til værksted ) og olie for ca 1.600.-kr eks. moms. , så ialt små 37-38.000.-kr eks. moms.

Håber ovenstående ligsom afklare hvad du står overfor.

Mvh.
BenAnd

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3089

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Laver du ikke disse ulæsninger og kodninger uden beregning ? , ja det finder jeg da ærlig talt for dårligt , fy skam dig.

Ironi kan forekomme

God aften til alle.

Mvh.
BenAnd

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3090

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BenAnd skrev:
Hej Kenn

Laver du ikke disse ulæsninger og kodninger uden beregning ? , ja det finder jeg da ærlig talt for dårligt , fy skam dig.

Ironi kan forekomme

God aften til alle.

Mvh.
BenAnd

Desværre nej

Men det er lidt morsomt at mange slet ikke er klar over hvad det kræver at kunne fejludlæse en BMW. Der er meget stor forskel på at have en hobby tester og så en tester der virkelig koster kassen at have på værkstedet. Dertil skal der for mit vedkommende betales en husleje og ringer der en kunde med et problem har jeg sørme også en telefon. og tid til at høre hvad jeg kan hjælpe med. :)og når kunden kikker forbi værkstedet er der lys i lamperne og varme i værkstedslokalet. og jeg er også nød til at tjene til livets ophold.

Når det er skrevet er der så fundet en given fejl på kundens BMW så går jeg ud på lageret og henter nye originale dele, så kunden kan få løst sit problem. så han kan passe sit arbejde og tjene til livets ophold.

så bliver delen skiftet og så er det tid til at kikke lidt efter kendte fejl på kundens bil. så inden man ser sig om er der gået et par timer. Jeg har som alle andre der går på arbejde også kun en rum tid på arbejdet dagligt.

Det samme gælder dem jeg kender der har et tester system og kode station hjemme, de fortæller fuldstændig det samme med at folk mener at det burde være næsten gratis. Men der er INGEN der har købt deres udstyr der kan eller vil lave det gratis. Men måske dette her kunne være en opfordning. til ham der gerne vil være flink og tilbyde sine øvelser gratis. Personligt kender jeg ingen der har råd til at betale for at give tingene væk. Ej heller har muligheden for at arbejde gratis.

Der findes masser af forummer hvor folk har den ene efter den anden gode fidus til hvordan man kan spare, ved at købe alt muligt fantastisk uorginalt udstyr til deres BMW. Men sjovt nok er det de samme mensker der sidder og skriver at BMW er noget lort. Hvorfor mon det.

Bitter eller sur gammel mand. Nej

Men nok om det, lad os komme tilbage på sporet. og hvor kom vi fra, nå ja den billige fejlsøgning der ikke gjorde dem kede af det.

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3094

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg har ringet til en herre ved navn Kim, hos det firma jeg blev anbefalet tidligere i tråden.
Han fortæller mig at det 9 ud af 10 gange er converteren og jeg har derfor aftalt med ham, at jeg kommer forbi med bilen Tirsdag morgen (skal være der senest 7, så kassen kan nå at køle af, så det bliver en lang morgen)

Prisen er sat til mellem 10 og 13 + moms alt inkl. (olieskift, converter, arb. løn osv)
10, hvis de har en converter liggende og 13 hvis den skal købes ny og original..

Slettet af ADMIN. (Kenn)

- -
Nu er 1000 kr jo ikke en herregård og jeg ved hvor vigtigt det er at få betaling for sine timer (jeg er selv it konsulent og vi har kurser til mellem 20 og 150TKR); MEN når det så er sagt, så synes jeg prisen for 15 minutters diagnose er lige i overkanten. Han BURDE have rådført sig med en af folkene på gulvet inden han foreslog noget, da han åbenlyst indrømmede at han ikke havde nogen ide om hvad problemet var..
Det virkede lidt som om at det med at have en 4 år gammel bil med 240KKM på klokken ikke rigtig var noget de gad bruge tid på.. Nok også derfor han ikke var interesseret i at finde priser til mig..

Nok om det - jeg er kommet videre takket være JER og forhåbentligt er det fixet engang i starten af næste uge!

I har alle sammen været til stor hjælp og der er ingen tvivl om at jeg nok kommer til at nasse lidt mere på den i nærmeste fremtid, indtil jeg selv får nok styr på den bimmer, til at kunne rådgive andre
Især tak til dig BenAnd - det er virkelig en lettelse at vide at der er folk derude der VIRKELIG ved hvad de taler om og gider bruge tid på at hjælpe andre...
it-mand til fingerspidserne..

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3096

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu er dette forum ikke et forum der er lavet for at diskutere priser på BMW tilbehør eller test. samtidigt beder jeg om at der ikke udstilles andre firmaer med navn. Da de har ikke en chance for at forsvare sig.

Læs eventuelt regler for brug af dette forum.
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder