Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW)
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW)

E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW) 12 år, 9 måneder siden #1860

• madskoelby
Hej forum,

jeg er helt ny her på forummet, men jeg synes at have gennemsøgt diverse fora inkl. dette og kan ikke finde ret mange andre der stiller spørgsmålstegn ved droslede E60/E61 modeller fra Tyskland. Jeg hentede en E61 fra Hamborg forrige fredag og det er en såkaldt "flådemodel" (Edition Fleet) med 163 HK (120 KW).

Jeg har dog i en enkelt tråd, som jeg selvfølgelig ikke kan finde igen, læst, at det blot er en begrænsning i softwaren i motorstyringen, så mit spørgsmål går på, om man blot kan opdatere softwaren, så bilen får de 177 HK (130 KW) som en LCI model standard har?

Tak for god læsning om alverdens emner her i forummet

På forhånd tak for svar.

De bedst hilsener, Mads
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af .

Sv: E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW) 12 år, 9 måneder siden #1863

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu fik jeg svar på dit spørgsmål omkring BMW edition Fleet.

Det er åbenbart sådan at man på de tidligere modeller, de såkaldte PRE LCI som kom i 2004 og frem til 2007 hvor de kommer til ar hedde LCI, der lavede man denne motor reduktion af HK softwaremæssigt hvor man i din model har gjort det ved at ændre på motorstyringen.

Det betyder at kører man til BMW for at få udskiftet motorstyringen, får man de samme antal HK som bilen er leveret med. Så den eneste mulighed du har for at få de neddroslede HK tilbage er at køre til et firma der kan kode direkte på chippen i motorstyringen.

Jeg kender muligvis en der kan der hjælpe dig med dette, men venter på svar fra ham.

Denne neddrosling af hestekræfter (HK) lavede man for at slippe billigere i skat og forsikring. Og var noget man startede med at levere til Luxembourg.

Tak for de pæne ord og velkommen til. jeg vender tilbage når han har svaret mig om han kan hjælpe dig.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW) 12 år, 9 måneder siden #1886

• madskoelby
Hej Kenn,

tak for fint og uddybende svar.

Det vil sige, at umiddelbart skal styringen blot ændres, så får den de HK den har standard, eller flere hvis man selvfølgelig tilpasser programmet derefter

Jeg ser frem til at høre fra dig, når du har talt med ham der eventuelt kan hjælpe

Hilsen Mads

Sv: E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW) 12 år, 9 måneder siden #1997

• madskoelby
Hej Kenn,

har du hørt fra ham der eventuelt kan være behjælpelig med mit "problem"?

På forhånd tak.

Hilsen Mads

Sv: E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW) 12 år, 9 måneder siden #1999

• jacobniell
Hejsa
Send mig evt. en PM, så vil jeg måske kunne være behjælpelig med at anvise mulige firmaer.
Jeg er ikke sikker på om det er tilladt at nævne andre virksomheder derfor kunne dette evt. tages over PM.

Sv: E61 2008 flådemodel med 163 HK (120 KW) 12 år, 9 måneder siden #2000

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Desværre er der rigtigt mange mennesker der ikke har magt som de har agt, så desværre har jeg intet hørt. Det selvom jeg flere gange har forsøgt at få kontakt med vedkommende.

Som Jacob skriver, er det måske en mulighed at benytte nogen af dem han kender, for jeg ved han kender nogen som kender og som kender nogen der går vildt meget op i motoroptimering. Og de venter ikke for dem er der fuld fart over.

Super i tager det over en PM. For da vi ikke kender den virksomhed som laver motoroptimering, så skal vi ikke føle en ærgrelse hvis der skulle være problemer med den anden virksomhed.

Held og lykke og lad os høre om det lykkes til din tilfredshed.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder