Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Mac VS Windows Computer.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Mac VS Windows Computer.

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 10 måneder siden #3874

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Mediecenter med Apple Mac mini.

Nu er jeg kommet et skridt videre med mit Mac eller Apple udstyr. Her hvor vi bor kan man kun optage programmer hvis man vil investere i en boks som man lejer hos You See. og det med små månedlige betalinger på elektronik er bare ikke mig. Når man kikker på sådan en aftale efter 10 år bliver man dårlig over hvad man har betalt for sådan en boks man har lejet.

Jeg har ikke mulighed eller lyst til at have noget stående fremme, så det var et krav at det var noget som jeg kunne gemme væk og som samtidigt var nemt at betjene. KF som er bruger herinde fortalte mig at han brugte et såkaldt Eye Tv til at optage tv kanaler på og med. Så efter at have hørt lidt om denne løsning var den jeg bestilte.

EyeTv.jpg

Et Eye Tv er næsten et USB stik som man sætter i sin USB port i computeren, sætter et antennestik til det og så søger man de kanaler som man har til rådighed. Her er alle kanaler lagt ind i fjernsynet, lidt lige som i gamle dage. Vi skal ikke bruge en boks for at se eller skifte tv program på. Når man så har søgt kanaler på Eye Tv kan man bagefter redigere i de kanaler man vil kunne optage fra. Her har vi over 130 kanaler som vi kan se og indrømmet er det ikke ret mange vi ønsker at optage fra. Når kanalerne er blevet redigeret finder man en program guide som viser en oversigt over det tv kanaler man ønsker at kunne optage fra.

Det er derfor man redigere i alle de kanaler som man ikke optager fra for ellers skal man sidde og bladre og bladre.
Når man så har optaget det program man vi se kan man meget nemt springe de f…… reklamer over, for nede i bunden kan man rykke spilletiden frem. Det er mega smart.

MacMini.jpg

Som computer faldt mit valg på en Mac Mini. Alle som har set sådan en må i den grad bøje sig i støvet for den er ganske enkelt lille smuk og fuldstændig stille og så er det næsten synd at den skal gemmes væk, for den er direkte smuk.

På den kommer der en 4TB SSD harddisk så er der masser af plads til at lægge sine film og optagelser på.

Det eneste man har fremme for at betjene sit Mediecenter er et trådløst tastatur og en mus eller i mit tilfælde en Trackpad.

Trdlsttastatur.jpg

Apple trådløst tastatur.

Trackpad.jpg

Apple Trackpad.

Dette er ifølge min smag (og ikke mindst min kones) nogle flotte og brugbare produkter at have stående fremme. Jeg valgte en Trackpad i stedet for en mus da den er nemmere at bruge da en mand i min alder skal tættere på fjernsynet for at vælge det eller de programmer man ønsker at optage, eller slet og ret at vælge det man skal se.

Dette som er smart ved dette system er at har man ikke aktiveret sit Eye tv så går computeren automatisk i dvale, så man ikke har den stående og køre hele tiden. Når man så vil have adgang til computeren igen, trykket man blot på tastaturet så starter den op igen.

Jeg har haft hjælp til at sætte det system op og så fik jeg også en vejledning i hvordan dette Apple virkede i forhold til Windows og jeg må overgive mig. Jeg er nok ved at blive fan af den måde Apple laver deres design og ikke mindst den måde de kobler tingene sammen på. Det er nemt og det virker bare.

Det bedste er nu nok af dem som kunne rådgive og vejlede mig begge er brugere herinde på forummet. Så tak for jeres råd og dåd.

Ps. Er ikke helt færdig endnu så mon ikke en af jer får et kald igen en af dagene.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 10 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 10 måneder siden #3876

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Lækkert setup! Det skal du nok blive rigtig tilfreds med. Sådan en Mac Mini er noget nær den ultimative mediaserver, og som du skriver er den både pæn at se på og stort set lydøs. Jeg er kun "lidt" misundelig
i3 REx 2014
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 10 måneder siden #3885

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
kenn skrev:
Wow

Det undre mig at så mange bruger Apple computere, Jeg troede faktisk at de fleste brugte Windows som computer.

Er der slet ikke nogen brugere herinde som bruger Windows?

Kun på jobbet da koncernen endnu ikke har set lyset
Bruger selv 13" MacBook pro. Har også en 17" MacBook pro som ikke blir brugt så meget pga størrelsen. Så selvfølgelig iPad, iPhone og AppleTV. Hvad kan man sige - det spiller
Men gir dig ret i at man lige skal lære det at kende først. Bare så noget som copy/paste er en ny verden
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 10 måneder siden #3888

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Jo os fra den "ældre" generation vi holder os stadigvæk til Window's

Dog er vi blevet så "moderne" at iPhone og iPad har gjort sit indtog i familien , så der er håb forude.

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 10 måneder siden #3890

• AliSrc
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej. Min første indlæg

Jeg er så lige lidt mere til Linux(Ubuntu) end det Mac og Windows pjat.

Mvh
AliSrc

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 9 måneder siden #3921

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Altid hyggeligt at læse nye brugere første indlæg. Så velkommen til.

Nu fik jeg kikket lidt mere på det EYE Tv og fandt ud af at man havde lavet en App som godt nok kostede 32 kr. Men den gør at man kan få en program guide op på telefon. Når der så er et program man vil optage, så er det det blot at trykke på en knap der er under programmet, så er optagelsen lagt ind.

Det er så nemt at man er sikker på at man vil få det brugt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder