Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Rullediameter
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1

EMNE: Rullediameter

Rullediameter 12 år, 3 måneder siden #2982

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Træerne vokser ikke altid ind i himlen. Det må jeg erkende med mine nyindkøbte M260 fælge.
Dækmonteringen fra M3'eren er ikke optimal for mit X-Drive system, hvilket undre mig lidt

Jeg får tit DTC-blink pga systemet tror den laver hjulspind. Det sker ved lidt kraftigere accelerationer.

Jeg kører ellers med 40 profil hele vejen rundt - hvilket jeg troede var korrekt.

Efter at have fundet nogle beregnere, kan jeg se at med 245/40/18 og 265/40/18, at der ca er en forskel på 2% i rullediameter ! Kan det passe når man kører samme profil?

Løsningen umilbart vil være at udskifte dæk med 225/40/18 og 255/35/18, så rammer jeg præcis den nøjagtige rullediameter - eller gør jeg?
Fælgene er 8,5" & 9,5" i bredden, så jeg er i tvivl om det stræk der vil være i dækkene vil betyde en forkert diameter.

Nogen der kan regne den ud?

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Rullediameter 12 år, 3 måneder siden #2983

• Tue-Track
LN2VIOLN2 skrev:
Efter at have fundet nogle beregnere, kan jeg se at med 245/40/18 og 265/40/18, at der ca er en forskel på 2% i rullediameter ! Kan det passe når man kører samme profil?

Mener de 40 er højden i procent af bredden..

Rullediameter 12 år, 3 måneder siden #2985

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Se det gir jo lidt mere mening!
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Rullediameter 12 år, 3 måneder siden #2986

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

/xx er altid dækkets højde i procent af dækkets bredde , et alm dæk er som udgangs punkt /80 , er det mindre taler man generelt om et lav-profil dæk.

I det ovennævnte tilfælde ville den korrekte dækmontering hedde 245/40-18 i for og 265/35-18 i bag hvis rulle omkredsen skal være ens.

Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 3 måneder siden af BenAnd.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.21 sekunder