Jeg står overfor en af de forandringer i livet, hvor det bliver mere praktisk med en stationcar, og den lille Alfa 147 stod overfor en udskiftning.
Valget faldt på en 320d (E91) faceliftet med få kilometer på tælleren, anstændigt udstyret og til en fornuftig pris.
Nu var valget truffet om fremtidig bil, og jeg begyndte at undersøge mulighederne med sådan en fin bil. Der fandt jeg hurtigt ud af, at der kan erhverves nærmest uanede mængder af endnu mere (og kamplækkert) udstyr. Flere gange stødte jeg i mine søgninger på Mobilteknik.dk – og jeg begyndte at læse mere og mere herinde på siden. Jeg kunne lide det jeg så, og det jeg satte næsten endnu mere pris på, er den kompromisløshed, som opgaverne løses med. Her er en, der har faglig stolthed og ikke går på kompromis med kvalitet. En skarp holdning til kvaliteten af det man arbejder med, som jeg i høj grad kan identificere mig med.
Nå, jeg fik hentet min nye bil, og mailede lidt med Kenn om mulighederne for at upgrade den. Jeg tænkte til at starte med, at jeg da kun havde brug for et simpelt bluetooth kit, således at jeg kunne tale problemfrit – uden bøder og noget lidt mere fikst end en Parrot løsning.
I stedet for mails frem og tilbage tænkte jeg, at det var mere effektivt, og ville give mig et bedre indtryk af mulighederne, at tale med Kenn face to face. Jeg trillede bilen til Brombærvænget og fik en rigtig god snak og kaffe med Kenn. Bare det at se hans flotte værksted var en fornøjelse, og ud over min nylige passion for BMW’er faldt vi hurtigt i snak om andre fælles passioner – man spotter hurtigt Kenns når man har været på værkstedet ☺
Jeg var presset på tid, men Kenn havde givet mig noget at tænke over og nogle skarpe priser, samt et par forslag til kompromiser, hvis jeg ikke ville have lavet så meget. Jeg tog hjem og tænkte videre. Lavede en nogenlunde liste over de ting jeg godt kunne tænke mig. De fleste kunne lade sig gøre – og en enkelt er (muligvis) forbeholdt 5-serien ☹.
Det knagede og jeg var nødt til at besøge ham igen dagen efter. Og jeg må lige gentage, at det er super at tale med en, der er så passioneret omkring sit hverv – det er virkelig en fornøjelse. Efter et par kopper kaffe var vi nået frem til den endelige liste over de ting, som Kenn i nær fremtid skal udstyre min E91’er med. Jeg var kommet frem til, at jeg ikke havde lyst til at gå på kompromis (i hvertfald ikke her), så det blev til den uundgåelige Combox, og når man også sætter pris på god lyd, hvad var så mere naturligt end at få Logic 7 installeret? Nu har min bil i forvejen autonedblændeligt bakspejl, men muligheden for at indkode fjernbetjening synes jeg kunne være et hit, da der er p-kælder (med fjernbetjening), der hvor jeg bor. Ud og ind minimum en gang om dagen – det bakspejl bliver et sikkert hit. Derudover lavede Kenn et skarpt tilbud, så jeg også får alarm. Helt perfekt – nu er der ikke nogen, der ubemærket piller ved min bil ☺
Derudover får jeg opdateret softwaren til bilen og installeret nyt opdateret kort til mit navi professionel, og jeg talte med Kenn om muligheden for at få spejlene til at køre ind når jeg låser på fjernbetjeningen - det kan han selvfølgelig også kode – thumbs up!!! Nu skal vi lige have koordineret kalender, og så skal bilen ud til Kenn, og jeg glæder mig allerede som en lille dreng glæder sig til juleaften til at få den retur!!!
I den mere lavpraktiske ende – så klarer Kenn også stænklapper – så burde jeg være garderet mod stenslag og skidt op af siden….(forhåbentlig). Derudover har jeg selvfølgelig et par yderligere ønsker (men ikke ubegrænsede midler), så der var et par ting, som vi arbejder videre med i forhold til en lidt længere tidshorisont. Derudover fandt vi et yderligere udviklingspunkt til min bil, som Kenn eksperimenterer videre med – og når han finder en løsning kommer det store

frem igen ☺
Kenn, tak for kaffen og sludren – det var en fornøjelse. Vi ses snart.