Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hængertræk dødt ???
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hængertræk dødt ???

Hængertræk dødt ??? 10 år, 9 måneder siden #5121

• Gyzz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW 530dA 2007 LCI
Hej

Jeg skull lige ud at trille lidt med trailer på min nye E61, og opdagede da jeg kom hjem at der ikke var lys på ???

Da jeg så fik sat en tester på hængertrækket, viste det sig at der overhovedet ikke er strøm på stikket ???
Jeg tjekkede så de tre sikringer som skulle være til hængertrækket i følge manualen (62,65 og 85 tror jeg det var) de var alle intakte, Umiddelbart er kablet trukket op under bagkofangeren og gennem , så det ser ud til at det er trykket og lagt rigtigt, men kan ikke se om det er forbundet inde i bilen !!
er der nogle der kan give et hint om hvad der kan være galt ???

Håber at i kan hjælpe !!

Sv: Hængertræk dødt ??? 10 år, 9 måneder siden #5126

• jacobniell
Efter hvad jeg kan huske sidder der en lille styrboks i højre side (ved batteriet) måske den er defekt/ ikke monteret?

Sv: Hængertræk dødt ??? 10 år, 9 måneder siden #5127

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Få en med forstand på dette til at kikke på det.

At lave en "gæt og forsøg" pr forum er for useriøst.

Da der kan være flere årsager til det ikke virker skal der en med indsigt og det rette værktøj til , bare ved at "prøve" sig frem risikere du at ødelægge for rigtig mange penge , bla. fordi dit AHM modul er koblet op på bla. K_Can_Bus-HIGH og LOW , så en evt. kortslutning på denne vil kunne ødelægge andre moduler for flere tusinde kroner hvis du er uheldig.

Mvh.
BenAnd

Sv: Hængertræk dødt ??? 10 år, 9 måneder siden #5129

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Problemet er som Mr. B ganske rigtigt beskriver at det er en forkert vej at gå med at få forskellige løsningsmuligheder på et problem. Der skal en tester på og en mand der ved hvordan man bruger en tester. Her på værkstedet har jeg ofte set at folk har skiftet en masse dele, som faktisk ikke fejlede noget, bare fordi det var der en meget klog person der havde fortalt dem.

Så få en tester på og en til at kikke på det som ved hvad han laver. Det er i mange tilfælde en langt billigere og ikke mindst bedre løsning.

HÃ¥ber det lykkes for dig.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hængertræk dødt ??? 10 år, 9 måneder siden #5131

• Gyzz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW 530dA 2007 LCI
jo jo det var nu helleikke fordi at jeg ville starte med at skifte moduler fra en kant af

men nogle gange skal man bare lige et eller andet, og så kan man godt føle sig lidt dum når man står hos mekanikkeren, som trykker på knappen og så virker lortet

Nå men jeg må få en tester på og se om der er noget galt.

MVH
Kristian

Sv: Hængertræk dødt ??? 10 år, 6 måneder siden #5249

• Gyzz
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW 530dA 2007 LCI
Bare til Info, så hjalp det med et nyt AHM modul, nu virker det som det skal

Tak for tålmodigheden
MVH
Gyzz
  • Side: