Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Ikke starte efter metallisk skrald og raslen
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen

Sv: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen 12 år, 7 måneder siden #2427

  • Tue-Track
Hvis kæden er knækket, er det billigste nok at finde en ombytter motor.
Kæden timer knasterne så stemplerne ikke rammer ventilerne, hvis den er knækket er der stor chance for at alle ventiler er bukket, ventilstyrene er sikkert også kaput. Er man rigtig uheldig har stempler og plejlstænger også taget skade.

Skal det gå stærkt, og det skal det vel med en taxa, er det en anden motor.
Ellers er det af med topstykket og se hvor store skader der er.

Er det "KUN" topstykket, ligger der et firma der hedder RMC motor i rødovre der er specialister i renovering af topstykker.

Dette er selvfølgelig kun hvis det er kæden der er knækket.

Virkelig surt show..
Mener ellers BMW kører med livstids kæde? Har dog selv haft tanken om at skulle skifte min. Måske det snart skal gøres.

Jeg ved ikke om man kan være så heldig at det kun er kædestrammeren der er røget.
Det kan give en forfærdelig raslen, og timingen vil ikke passe mere.
Men om den kan tage skade af en defekt strammer ved jeg ikke på denne model.

Hvor mange kilometer har den gået?

Mvh Tue.

Sv: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen 12 år, 7 måneder siden #2428

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej Tue

Når kæden knækker svarer det åbenbart til at en tandrem ryger. Jeg kan se at du også kender Flemming ude i Rødovre? Jeg havde fornøjelsen at lave en BMW fra dem, og det er nogle rigtige søde og rare mennesker. Og så er der ingen tvivl om at de ved hvad de har med at gøre.

Bilen har kørt omkring 169,000 km.

Jeg har hørt om dette problem før med kæden, men ikke lagt så meget i det da det åbenbart kun er LCI modeller der har dette problem. Den nye BMW konebil vi i familien har købt til min kone er åbenbart også kendt for dette kæde problem, motoren er en N47 og jeg har faktisk købt og modtagen en ny kædestrammer, som bliver monteret på bilen snarrest.

Det virker nu lidt mærkeligt at man udskifter en tandrems løsning med en kæde løsning, og så kan man komme ud for at kæden kan springe eller hoppe over.

I værste tilfælde kommer der nok en short blok på bilen, da tid er lige med penge da den kører som taxa. Men det er super ærgerligt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen 12 år, 7 måneder siden #2429

  • Tue-Track
Ja det er det samme som en tandrem. Men burde ikke knække efter 169.000 km. Dog står den sikkert også meget i tomgang, så km tallet nok er lidt højere, på selve motoren.

Men den burde stadig ikke knække.

Ja vi sender meget ud til Flemming, han laver et godt stykke arbejde hver gang, og tiden holder.

Ved ikke om det er så simpelt, men på billedet over forkammerdækslet er der to propper der kan skrues ud, måske man kan se kæden igennem dem, så er det ihvertfald nemmere at se om den er knækket, eller "bare" er slap.


25.jpg


Altså nr. 2 og nr. 5
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af .

Sv: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen 12 år, 7 måneder siden #2430

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej

Godt indlæg og meget forklarende

Jeg tror man skal tage BMW livstid holdbare med et gram salt, for det virker lidt som om at man kan tage meget i opløbet ved feks.at på en gearkasse får skiftet olie, og åbenbart også skifte en kædestrammer. Livstid er jo et meget flot ord, da det er BMW ejeren der skal betale for en ny del. For så længe bilen er under BMW fabriksgaranti holder det.

Det er næsten et oplæg til at få lavet en kategori omkring ting der er godt at få serviceret på sin BMW selvom der fra BMW er livstidsgaranti. For livtidsgaranti er lig med køb en ny gearkasse eller motor, så er det unægtelig billigere at få de enkelte dele løbende vedligeholdt.

På min BMW E61 535D med en M57 motor er det indsugnings manifolden der er den store sønder.

For der er fare for at den sluger en flap med ind i motoren. med ny motor til følge, og er man rigtig uheldig skal der også nye turboer på. så min blev skiftet straks.

Det kan være endog meget dyrt at spare, men det kræver dog at man er opmærksom på at der er et problem. og bliver man gjort opmærksom på at der er et problem, så er det bare at få det skifte eller købe et lommetørklæde. for ville personligt græde snot over at jeg vidste der var et problem. men ikke tog det alvorligt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen 12 år, 7 måneder siden #2432

Hej
Tak for de svar jeg har fået.
Jeg kan bare ikke forstå at bilen stadig kunne gå i tomgang hvis det skulle være kæden som var sprunget ?
Jeg kørte og der kom et skrald og bump og kunne ikke trække mere triller ind til siden hvor motor stadig gik og kunne stadig tage omdrejninger men kunne ikke få den i gear fik fat i anden taxa til mine kunder og ville så prøve at starte igen men her kørte starteren bare og der skete ikke mere bilen ville ikke starte.
Har fået den ud til mekanikker tager ud til ham i morgen tidlig for at få svar på hvad der er galt og så finde ud af hvad vi kan gøre for hurtigst Muhlig for at komme på gaden igen det er jo mit leve brød samt min chaufførs.
Vh. henrik

Sv: Ikke starte efter metallisk skrald og raslen 12 år, 7 måneder siden #2433

  • Tue-Track
Hej Henrik.

Ja så er det ikke kæden der er knækket. Tror bare jeg havde læst det som om den
var gået ud, og så stirrede man sig blindt på problemet.

Mvh Tue.
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder