Hej
Godt indlæg og meget forklarende
Jeg tror man skal tage BMW livstid holdbare med et gram salt, for det virker lidt som om at man kan tage meget i opløbet ved feks.at på en gearkasse får skiftet olie, og åbenbart også skifte en kædestrammer. Livstid er jo et meget flot ord, da det er BMW ejeren der skal betale for en ny del. For så længe bilen er under BMW fabriksgaranti holder det.
Det er næsten et oplæg til at få lavet en kategori omkring ting der er godt at få serviceret på sin BMW selvom der fra BMW er livstidsgaranti. For livtidsgaranti er lig med køb en ny gearkasse eller motor, så er det unægtelig billigere at få de enkelte dele løbende vedligeholdt.
PÃ¥ min BMW E61 535D med en M57 motor er det
indsugnings manifolden der er den store sønder.
For der er fare for at den sluger en flap med ind i motoren. med ny motor til følge, og er man rigtig uheldig skal der også nye turboer på. så min blev skiftet straks.
Det kan være endog meget dyrt at spare, men det kræver dog at man er opmærksom på at der er et problem. og bliver man gjort opmærksom på at der er et problem, så er det bare at få det skifte eller købe et lommetørklæde. for ville personligt græde snot over at jeg vidste der var et problem. men ikke tog det alvorligt.